Dziś jest 18 sierpnia 2019 r.
6295. dzień niepodległości Księstwa Sarmacji
3222. dzień panowania JKM Piotra II Grzegorza
2922. dzień kadencji Sejmu (XXXIII kadencja)


Różne > "Komu Loardię?"

Korona oraz Brama Sarmacka nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy, opinii i stanowisk opublikowanych przez redaktorów agencji prasowych. Opublikuj artykuł w Parku.

05 marca 2008 r., 12:01 — Mateusz Cezar

Wczoraj w godzinach popołudniowych Kancelaria Rządu poinformowała na Liście Dyskusyjnej Księstwa Sarmacji o porozumieniu zawartym pomiędzy Kanclerzem Rządu Danielem Chojnackim a Namiestnikiem Loardii p. Piotrem Arthurem, na mocy którego podjęte zostały przygotowania do włączenia prowincji (nie, jak błędnie poinformował Szef Kanclelarii - kraju koronnego) Loardii najprawdopodobniej do Terytorium Koronnego. Porozumienie to jest bezpośrednim wynikiem rażąco nieciekawej sytuacji, jaka w ostatnim czasie ma tam miejsce. Mowa tutaj o całkowitej stagnacji. - mówił Jakub v-hr. Bakonyi - Fundamentem problemów jest niemożliwość obsadzenia istotnych dla przyszłości Loardii stanowisk.

Informacja rozpętała swoistą dyskusję nad słusznością przyłączenia Loardii do Terytorium Koronnego. Nie podoba mi się to. Terytorium Koronne tym się charakteryzuje że są to tereny starosarmackie - spierał się znany i lubiany Gellończyk, Matwiej diuk Skarbnikow - TerKor staje się, w intencji Rządu, worem do którego wrzuca się wszystko to co przestało być aktywne. W pewnym momencie wyrwał się głos z tłumu: Loardia na mapie v-świata leży obok Baridasu. Nie dało się bardziej w tym kierunku?, na co szybko zareagował Książę (a jednocześnie Król Baridasu) Piotr Mikołaj - Baridas jest krajem Korony. Przekazanie Loardii Baridasowi byłoby zatem cesją terytorium Księstwa Sarmacji na rzecz innego państwa. Mogłoby to budzić uzasadnione wątpliwości natury prawnej. Mniejsza z tym jednak, być może wątpliwości natury prawnej dałoby się rozwiązać tak, jak w przypadku Sclavinii - czyli dzierżawą terytorium. Rzecz w tym bowiem, że Baridas stanowi pewną, jednorodną całość. Posiada dopiero co wielkim wysiłkiem opracowane mapy, określoną, jednorodną historię, spójny charakter, specyficzny ustrój etc. Tak, że nienajlepszym pomysłem byłoby łączenie go z krajem o zupełnie innym dorobku cywilizacyjnym i kulturowym. To by się nie zgrało.

Wbrew zapowiedziom Rządu nic nie wskazuje więc na to, że sprawa Loardii zostanie sprawnie rozwiązana. Brama Sarmacka informuje, przy okazji, o zmianie nazwiska przez kawalera Piotra Arthura, który od tej pory nazywać się będzie Mateuszem Karczewskim (ze względu na często popełniane literówki przy wcześniejszym).
Udostępnij

Informacje o artykule

Artykuł oceniło 3 czytelników. Średnia nota: 4
Artykuł czytano 853 razy.

Komentarze

2008-03-05 14:15 - autor: Timios hr. Kiechajas
Inkorporowaliście, to teraz podtrzymujcie, a nie śmieccie w ter korze.

2008-03-05 15:18 - autor: Guedes "Loku" de Lima
Sclavinia, Sclavinia, Sclavinia weźmie w swoje ręce!

2008-03-05 16:08 - autor: Avril kaw. Levengothon - Karczewski
Jestem za RS^^

2008-03-05 16:10 - autor: Michael bar. "Esgeth" von Lichtenstein
Zdecydowanie TerKor... Sclavinia jest już duża, TerKor natomiast nie grzeszy aktywnością - kilku obywateli więcej mu się zdecydowanie przyda. Starajmy się zachowywać proporcje.

2008-03-05 16:26 - autor: Konrad "Sobik" de Luna y Euskadi
Popieram hrabiego Kiechajasa.
@Michael
Ale TerKor jest starosarmacką częścią, jak to już wspomniał autor artykułu... Starajmy się zachowywać tradycję.

2008-03-05 16:37 - autor: Mateusz kaw. "lenon" Karczewski
Cóż. Trudno, niestety coś trzeba robić. Loardia ma podobne położenie jak Tropikana ( nie chodzi mi o położenie geograficzne )

2008-03-05 16:43 - autor: Krzysztof hr. "Kwazi" Konias
Czas nas nie goni - możńa się zastanowić.

2008-03-05 16:58 - autor: Michał bar. Sosnowiecki
Mieszkańców przesiedlić na "kontynent", a terytorium oddać sąsiadom w ramach poprawy stosunków ;-)

2008-03-05 17:19 - autor: Mateusz bar. Cezar
Timek dobrze gada!

2008-03-05 17:44 - autor: Michał "Miszka/podlasie" Siduniak
Sclavinia.Jedna z najaktywniejszych części Sarmacji zreaktywuje Loardię.

2008-03-05 17:45 - autor: Daniel bar. Chojnacki
Nie nazwałbym przyłączenia Loardii "śmieceniem". Ponadto, każe Hrabia "bliżej nie zidentyfikowanym " podtrzymywać. Rozwinie Hrabia myśl?

2008-03-05 17:45 - autor: Marcin kaw. "Komo" Komosiński
Trizondal też chętnie się podejmie. ;-)

2008-03-05 17:45 - autor: Vladimir Iwanowicz
Jestem za tym by Loardia stała się częścią TerKor, ale nie do końca. Niech będzie takim okręgiem tego kraju, chyba wiecie o co mi chodzi. Niech podlega TerKor, ale niech zachowa swoją historię i tereny.

2008-03-05 18:02 - autor: Matwiej' diuk "Skarbniq" Skarbnikow
W sumie to nie głupi pomysł żeby Loardię wystawić w domu aukcyjnym na sprzedaż a mieszkańców i Kraj rzucić na niezamieszkane tereny np. dawnej Wagarii.

2008-03-05 18:02 - autor: Matwiej' diuk "Skarbniq" Skarbnikow
Skorzysta budżet, Loardia i Gellonia ... która obecnie obejmuje tamte tereny :)

2008-03-05 18:17 - autor: Daniel bar. Chojnacki
@ Sz. P. Iwanowicz: Loardia zachowa swoją historię i tereny jako okręg po części autonomiczny.

@ Sz. P. diuk Skarbnikow: Głupi pomysł.

2008-03-05 18:24 - autor: Timios hr. Kiechajas
Bliżej niezidenfytifkowanym orędownikom inkorporacji Loardii. Zdaje się z przewagą wśród środowisk związanych z SPD.

2008-03-05 18:26 - autor: Timios hr. Kiechajas
A "śmieceniem" - z całym szacunkiem, ale po co dołączac kolejny martwy twór do TerKoru. Nie mają tam już wystarczająco dużo roboty? Pomijam już kwestię olbrzymiej odległości pomiędzy L, a resztą TerKoru.

2008-03-05 18:51 - autor: Mateusz bar. Cezar
A swoją drogą, skoro Loardia jest martwa - co za problem ją usunąć?

2008-03-05 19:02 - autor: Daniel bar. Chojnacki
A co za znaczenie tak naprawdę ma tu czynnik odległości? Żadne. Co szkodzi dołączyć, jak Hrabia określił, "kolejny martwy twór"? Na pewno nie będzie gorzej. Ani mi się śni utrzymywać status quo, gdy jest źle.

Następnie - źle mnie Hrabia zrozumiał. Prosiłem o rozwinięcie myśli dotyczącej konkretnie "podtrzymywania".

2008-03-05 19:02 - autor: Daniel bar. Chojnacki
A co za znaczenie tak naprawdę ma tu czynnik odległości? Żadne. Co szkodzi dołączyć, jak Hrabia określił, "kolejny martwy twór"? Na pewno nie będzie gorzej. Ani mi się śni utrzymywać status quo, gdy jest źle.

Następnie - źle mnie Hrabia zrozumiał. Prosiłem o rozwinięcie myśli dotyczącej konkretnie "podtrzymywania".

2008-03-05 19:14 - autor: Matwiej' diuk "Skarbniq" Skarbnikow
Ma sens logiczny. Jednostki samorządu generalnie są na kupie a nie rozrzucone po świecie. Pomysł z aukcją byłby bardzo ciekawym eksperymentem - ile dałoby się wyciągnąc za taki kawał ziemi :)

2008-03-05 19:41 - autor: Timios hr. Kiechajas
Jeśli jedynym uzasadnieniem jest "na pewno nie będzie gorzej", to faktycznie szalony postęp. Brawo. Propozycję szacownego barona [ czy rządu] sprowadza się do nie robienia niczego, udając, że się coś jednak robi. Czyli de facto utrzymania status quo.

I dwa. Osoby, które optowały gorąco za inkorporacją niech teraz zachodzą w głowę co zrobic, żeby ożywic prowincję, zamiast zamiatac pod dywan i udawac, że wszystko jest w jak najlepszym porządku.

2008-03-05 20:56 - autor: Daniel bar. Chojnacki
Na pewno nie będzie gorzej, bo już jest bardzo źle. To chyba JEST logiczne?
Ad: 1.
Tak, Drogi Hrabio, włączenie prowincji do TerKor jest utrzymaniem statusu quo. Zaprawdę, bardzo ciekawe.

Ad 2:
Otóż nikt nie udaje, że wszystko jest jak w najlepszym porządku. Dlaczego Hrabia tak sądzi?

Samorząd jest samorządem i ja, jako Kanclerz staram się w pewien sposób motywować prowincje i KK. Dla przykładu - raporty MST. Odsyłam na podstronę z raportami: www.rzad.sarmacja.org/raporty

Niestety, w przypadku Loardii nieaktywność jest utrzymana od bardzo dawna, de facto OD CZASU INKORPORACJI. Ponadto, z włączeniem jej do Terytorium Koronnego zgodził się sam Namiestnik i zarazem twórca Loardii(a właściwie Lolardii). Nie przypadkowo również wybrano TerKor.

2008-03-05 21:23 - autor: Bartosz kaw. "Ojebejbe" von Thorn-Mackiewicz
Samo włączenie HL do TerKoru nie wystarczy. Tak czy siak obecni mieszkańcy nie będą w stanie sami pociągnąć dalej jednostki organizacyjnej w TerKorze (powiatu, czy jak to tam nazywać). Jest ich po prostu zbyt mało. Szczerze mówiąc likwidacja prowincji byłaby najlepszym wyjściem.

Pozwolę sobie również zauważyć, że Loardia (czy Lolardia) była średnio aktywna de facto PRZED inkorporacją.

2008-03-05 23:11 - autor: Andrzej bar. Dzikowski
Likwidacja Loardii nie ma sensu. Tak samo, jak likwidacja Tropicany. Wolę nieaktywne, ale różnorodne organizmy, niż jedną wielką czarną dziurę.

2008-03-06 06:59 - autor: Vladimir Iwanowicz
Zgadzam się z przedmówcą i jestem za inkorporacją Loardii.

2008-03-06 07:42 - autor: Daniel bar. Chojnacki
Panie Iwanowicz, Loardia jest już państwem inkorporowanym do Sarmacji.

2008-03-06 08:07 - autor: Ewa Katarzyna Sarmacka
Przy okazji można byłoby zlikwidować wyspy które wyrosły na wandejskich wodach terytorialnych. Były o tym rozmowy z regentem Koniasem (bo wtedy Lolardia była inkorporowana) i strona sarmacka wyraziła zrozumienie dla naszych postulatów -jednak status quo trwał, ponieważ na bezprawnych wyspach umieszczono niefortunnie lolardzką stolicę. (Pisał Khand z profilu Księżniczki)

2008-03-06 11:46 - autor: Bruthus bnt Perun- Radetzky
Loardia, jako nieaktywny kraj, w dodatku włączony do KS na podstawie oszustwa, powinien być rozdysponowany pomiędzy sąsiadów. A sarmaccy osadnicy przeprowadzą się w dowolnie wybrane miejsce. Wandystan już przyłączył częśc terenów, które dawniej były loardyjskie.

2008-03-06 11:47 - autor: Bruthus bnt Perun- Radetzky
Co do wysp- cóż, widać władze nie traktują poważnie najbliższego kulturowo sąsiada, czyli Wandystanu.

2008-03-06 12:52 - autor: Mikołaj mar. Arped-Muzyk
Kościoł Bravo Girla byłby zainteresowany terenami Loardii - tego jeszcze w Sarmacji nie było, utwórzmy prowincję Kościelną!

2008-03-07 19:01 - autor: Vladimir Iwanowicz
Ej, fajny pomysł, chyba nie ma jeszcze Wirtualnego Państwa Kościelnego.

2008-03-07 20:50 - autor: Yaraeh kaw. de Luna y Euskadi
Jest Rotria.

2008-03-07 23:55 - autor: Aaron kaw. "Gamaliel" von Lichtenstein-Rozman
I Udzielne Księstwo Zakonu Templariuszy

2008-03-10 20:58 - autor: Daniel bar. Chojnacki
Nie ma Rotrii.

2008-03-16 12:33 - autor: "lord" Pentagramus
Nie mieli ludzie problemu, zainkorporowali sobie Loardię ;p Mówicie, że Loardia nigdy nie była aktywna, a nikt nie raczył się zastanowić dlaczego tak jest. Były próby ożywienia jej, ale zanim cokolwiek udało się zrobić, namiestnik poczuwający się doń jak do swojej własności, używając dziwacznych machinacji, usunął wszystkich, którzy próbowali coś robić. I został sam, bez mieszkańców. I kto tu się teraz powinien najbardziej martwić o dalsze losy Loardii i to co z nią począć? A morał jest taki, że unoszenie się dumą jest ZŁE, o! ;>

Dodaj swój komentarz:


Chcę wiedzieć o nowych komentarzach

Opcje archiwum

Napisali o nas

© Księstwo Sarmacji
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Sarmacja na Facebooku Sarmacja na Twitterze Sarmacja na YouTube
Czas generowania strony: 0.048 sekundy